כל מה שצריך לדעת על מערכות טיהור אוויר

הסכנה האמתית בזיהום אוויר בבית או במשרד היא שאנו לא באמת רואים המזהמים ופשוט פוגעים באורח החיים שלנו ובבריאות שלנו בצורה איטית ומסוכנת.
 
תלתן שיווק וסחר, החברה המובילה בפתרונות לשיפור איכות האוויר בבית, במשרד ובתעשייה. אנו המשווקים והמפיצים  של חברת Austin   מארצות הברית, חברה המובילה בעולם בפיתוח תכנון ויצור של מטהרי אויר  איכותיים אמינים ומתקדמים.
 
כיום יותר ויותר בתי אב ומשרדים מכירים את הצורך בטיהור האוויר במבנים ובתור החברה הוותיקה בארץ המספקת שירותים ופתרונות לאוויר נקי, החלטנו להקים עבורכם את המדריך המפורט בו יוצגו הגורמים לזיהום, דרכי מניעת זיהום אוויר על ידי מערכות לטיהור אוויר, נסביר על מפרטי המערכת ונענה על שאלת השאלות האם נרגיש בהבדלים.
 

מזהמי אוויר ביתיים

זיהום אוויר בתוך הבית נחשב לאחד מחמשת הגורמים המסוכנים לבריאות שלנו, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הגורם המסכן- לשלוט או למנוע את המקורות של המזהמים ולאוורר את הבית באוויר נקי.
 
הבעיה העיקרית שאנו לא יודעים בדיוק מתי האוויר באזורנו נחשב נקי באמת אך אנו יכולים להשתמש במערכות לטיהור האוויר ביתיות על מנת לחסל את הגורמים המזהמים שאנו נושמים.
 
את הגורמים המזהמים ניתן לחלק לקבוצות אנו מבדילים בין גורמי זיהום כימיקליים, פיזיקאליים וביולוגיים הנמצאים באוויר אליו אנו חושפים. מקורות הזיהום כוללים גם מרכיבים אורגניים טבעיים ותוצרים של פעילות בני האדם.
 

כמה עובדות שלא ידעתם על זיהום אוויר בבית

  • תוצאות מחקרים של הארגון להגנת הסביבה (EPA) האוויר שאנו נושמים בבית מזוהם פי 2 עד 5 מהאוויר שמחוץ לבית.
  • ארגון EPA דירג את האוויר שאנו נושמים בבית או במשרד כאחד מחמשת הסכנות הממשיות לבריאות הציבור.
  • רובנו מבלים מעל 50% מזמננו בחלל פנימי.
  • אוויר מזוהם הוא הגורם העיקרי למיגרנות, אסתמה, אלרגיות וחולשה כללית.
  • קירות הבית שלנו אינם מונעים מזיהום להיכנס הביתה נהפכו הם אחד הגורמים המזהמים.
  • הריהוט הביתי שלנו הוא אחד הגורמים המזהמים ביותר.
 
למרות שהריהוט הביתי והמשרדי משמשים אותנו כהלכה, רבים מאתנו לא מודעים לחלקיקים המזהמים שהם מייצרים. זו הסיבה שמכנים את הזיהום כ"פצצה מתקתקת" אנו לא באמת יודעים מה הגורמים המזהמים ואילו חלקיקים הם פולטים לאוויר הבית או המשרד.
רהיטים, שטיחים, צבע הקירות לרוב משחררים גזים רעילים לאוויר וגורמים לפגיעה באוויר שאנו נושמים.
 
את הגורמים המזהמים אנו נוטים לחלק לשתי קבוצות עיקריות:
 
חלקיקים מזהמי אוויר
בקטגוריה זו נכללים אבק, עשן, אבקנים, קשקשים של בעלי חיים, עשן טבק, חלקיקים שנפלטים ממכשירי חשמל כגון תנורי בישול, וחלקיקים הקשורים ליצורים זעירים כגון קרדית אבק, עובש, חיידקים ווירוסים.
 
גזים נדיפים
מזהמי גזים מגיעים מתהליכי בעירה שונים מקורות הכוללים תנורי בישול גז, פליטה של כלי רכב, ועשן טבק, כנ"ל גם מחומרי בניין, ריהוט ושימוש במוצרים כגון דבקים, צבעים, לכות, מוצרי ניקוי, וחומרי הדברה.
נוכחנו לראות כי גורמים רבים מחייבים אותנו באל כורחנו לנשום אוויר מזוהם שעלול להוביל למחלות כרוניות ואף במקרים הקשים יותר לקריסה של המערכות החיסוניות בגוף.
לא נוכל לוותר על הריהוט בבית או במשרד, לא נוכל להימנע לחלוטין מאבק אך יש בידינו את הכוח לנטרל את הזיהום ולמנוע אותו לחלוטין.
 

למה משמש מטהר האוויר?

מטהר אוויר הוא מתקן המסיר את החלקיקים המזוהמים הנמצאים בחלל הבית אשר נועד לשפר את איכות האוויר שאנו נושמים.
פעולת מטהרי האוויר היא פשוטה מאוד, הם שואבים את האוויר המזוהם אל המכשיר, האוויר המזוהם עובר דרך כמה שכבות של מסננים פעילים בהם נלכדים החלקיקים והאלרגניים למיניהם ולאחר מכן האוויר מוחזר לחדר כאשר הוא נקי ומטוהר. הוכח מחקרית כי מטהרי אוויר משפרים את איכות האוויר ואת הבריאות שלנו
 

מכשירים לטיהור אוויר:

מסנני אוויר מכניים

מסנני האוויר המכניים לטיהור האוויר בבית ובמשרד פועלים על ידי לכידת החלקיקים במסנני סינון מיוחדים. דוגמה למסנן מכני הינו – מסנן ה- HEPA זהו פילטר מרכזי,  הוא נראה כמו נייר צוף העשוי מסיבי נייר זכוכית ביכולתו להסיר למעלה מ 99.97% מהחלקיקים בגודל של 0.3 מיקרון, כמו למשל אבקנים, נבגי עובש, עשן , כימיקלים.  המזהמים נלכדים בסיבים של המסנן.
טיהור אוויר, תלתן טיהור אוויר, טיהור אוויר מדריך
 

 

מסנני פחם
מסנני אוויר גזיים מצוידים בחומר ספיגה כגון פחם פעיל המייצר נקבוביות ושטח נרחב יותר לספיגה, הם הפתרון היעיל ביותר ללכידת מזהמים כימיקליים ומניעת ריחות לא נעימים , כאשר הכימיקלים נספגים במסננים הם אינם משתחררים חזרה לאוויר החדר.
מטהרי אוויר רבים בטכנולוגיית HEPA  ומשלבים גם את מסנני הפחם שביכולתם ללכוד כימיקלים, גזים וריחות לא נעימים לטהרם ולהחזיר את האוויר המטוהר והנקי חזרה לחלל החדר. מטהרי אוויר של חברת AUSTIN עושים זאת  באופן מוכח ובאופן היעיל ביותר.
                                                                                             

איך לבחור מערכת לטיהור אוויר?

מערכות טיהור אוויר נחשבות לאפקטיביות, חלקן אינן מצריכות מאתנו כל מאמץ  מלבד החלפת וזריקת מסננים. (מערכות טיהור אוויר עם מסנני הפה HEPA ופחם פעיל אקטיבי).
 
קיים מגוון רחב של מטהרי אוויר שביכולתם לפתור בעיות שונות, כאשר אנו רוצים לבחור את מטהר האוויר המתאים לנו קודם לכן עלינו לבחון את הבעיה אנו רוצים לפתור.
 
מפעלים ומעבדות
מפעלים העובדים עם מתכות שונות זקוקים למטהרי אוויר גדולים המשלבים מסננים ייעודים.
 
חדרים עם עובש וטחב
חדרי מקלט או חדרים ביתיים עם ריחות טחב זקוקים למטה אוויר  ומסנני פחם, מסנני האוויר שלוכדים את נבגי העובש ומסנני פחם לנטרול ריחות לא נעימים.
 
בתים עם חיות מחמד ו/או מעשנים
בדירות ובתים בהם יש חיות מחמד מומלץ לרכוש מטהר אוויר המנטרל מיקרו אורגניזמים הנפלטים מחיית המחמד.
 
גודל החלל
גודל החלל הוא אחד הגורמים המרכזיים בבחירת מערכת לטיהור אוויר . את המערכות לטיהור אוויר ניתן לשלב עם מסנני פחם פעילים ו/או עם יונזטורים לטיהור אוויר וסינון אוויר טובים יותר אך עלינו גם להקפיד לבחור במכשיר שיסנן את החדר באופן האפקטיבי ביותר ועם חסכון מקסימלי בחשמל.
 
בתלתן שיווק ומסחר נוכל להעניק לכם את הפתרון הטוב ביותר לצרכים שלכם הן מבחינת תכונות המערכת והן מבחינת גודל החלל.
ניתן לראות ולהתאים את מבחר מטהרי האוויר השונים על פי התאמה לגודל החלל ולסוג החלל ולפתרון הבעיה הנדרש.
 

דגמי מטהרי אוויר המתאימים לחדרי ילדים ולמשרדים גדולים

HealthMate
מטהר אוויר דגם AUSTIN HealthMate 400
מטהר אוויר דגם AUSTIN HealthMate 200 Junior

מערכת לטיהור אוויר המומלצות ביותר

מטהרי אוויר עם מסנני הפה HEPA בשילוב מסנני הפחם נחשבים ליעילים ביותר, הם אינם מצריכים מאמץ רב בניקוי ותחזוקה, הטכנולוגיה הזו של סינון משולב מטהרת את אוויר הבית או במשרד וזולמעשה הסיבה שרבים בוחרים לרכוש את המערכות בעלות שילוב מסננים של חברת אוסטין. AUSTIN .
  
לסובלים מאלרגיות:
לסובלים מאלרגיות ולסובלים מתחושת מחנק מומלץ להפעיל מטהרי אויר הפועלים בטכנולוגיה מתקדמת ויוצרים סביבה היפואלרגנית.
  • האם נרגיש בהבדל לאחר הפעלת המערכת לטיהור אוויר?
 
לשאלת השאלות יש כמה תשובות, עם הפעלת המערכת האוויר בחדר יתחיל בתהליך של טיהור, כך שהמערכת לטיהור אוויר תורמת לכולנו ללא כל יוצא מן הכלל.
מי שירגיש באופן מידי בהבדל יהיו אלה הסובלים מאלרגיות שונות כמו אבק וכמקלים, אלו הסובלים מרגישות לריחות ואלו הסובלים ממגרות. אוכלוסיות אלו ירגישו בהבדל עם הפעלת המכשיר, הם יחשו בהבדל של האוויר המסונן אשר יקל באופן משמעותי על הנשימה.
 
תוכלו להתייעץ אתנו בכל נושא של טיהור אוויר ובחירת מערכות, צוות תלתן זמין בטלפון במייל ובאתר החברה.