כל אחד ואחד מאיתנו יודע שאנו חיים כיום בתקופה של טכנולוגיה וחידושים תעשייתיים שמשתנים ומתקדמים ממש מיום ליום. אנו עדים להתפתחויות בתחומי חומרי הגלם וחדשנות זו מביאה עימה בשורות עבור כל תחומי החיים שלנו. בשנים האחרונות עולה למודעות עובדה מעט מצערת, והיא שכל החידושים וההתפתחויות האלה עולים לכולנו בבריאות – תרתי משמע.

זיהום אוויר – מה חדש?

משרד הבריאות הישראלי ערך רשימה של חומרים ומקורות בדרגות שונות של סיכונים לסרטן עבור מי שצורך את החומרים האלה או חי בקרבתם ונושם אותם. הבשורה העדכנית ביותר בתחום רשימה זו, היא שהחל מעכשיו נכלל זיהום האוויר שגורם מסרטן ודאי. לא עוד פוטנציאלי או אפשרי אלא ודאי. מכיוון שמדינת ישראל נחשבת למדינה שבה יש זיהום אוויר באופן קבוע (בדרגות שונות) הרי שבכל נשימה ונשימה שאנו נושמים לריאות ולגוף שלנו – אנו מעמידים את עצמנו מסכנה לחלות במחלה מסרטנת.
זיהום אוויר
ברשימה זו של משרד הבריאות ישנם 3 סעיפים המהווים 3 קטגוריות של סיכון לחלות במחלת הסרטן – סיכון ודאי, סיכון המכונה קרוב לוודאי וסיכון אפשרי. מדי פעם מבוצעות בדיקות והערכות על ידי מומחים ואנשי מקצוע מטעם משרד הבריאות והרשימה נערכת בהתאם לממצאים המגלים. כך למשל, מיטות שיזוף הממוקמות במכוני יופי בכל רחבי הארץ עברו ממש לאחרונה מהסעיפים שבו מרוכזים החומרים שקרוב לוודאי גורמים לסרטן, אל הקבוצה הראשונה והחמורה ביותר שבה מרוכזים החומרים והמקורות שבאופן ודאי גורמים למחלה זו.
לעדכון זה יש השלכות על קהל היעד ולכן הוטלו הגבלות לשימוש במיטות שיזוף. בנוסף ישנה חובה לציין במכוני היופי את הסיכון שבשימוש במיטות השיזוף. מבחינת משרד הבריאות רשימה זו נערכת ומפורסמת על מנת שהציבור כולו יידע בדיוק בפני מה הוא עומד וכך כל אדם יוכל לקחת את ההחלטות שלו בנוגע לשימוש או לקרבה לחומרים או מקורות אלה. לדוגמא, בקבוצה השלישית והחמורה פחות נמצאים מכשירי הטלפון הסלולאריים. ביודעו עובדה זו יכול אדם להחליט האם להמשיך להשתמש בטלפון באופן ישיר או להשתמש באביזרי עזר, כמו למשל אוזנייה כדי להפחית  את כמות הקרינה הנפלטת.