מתי יש צורך להשתמש במטהר אוויר?

בבית שלנו יש לא מעט מקורות לריחות רעים. הריחות הללו כמעט ואינם מורגשים במידה וכל החלונות פתוחים, אך בימי הקיץ החמים או בימי החורף הקרים, בהם אנו סוגרים את כל הפתחים על מנת להפעיל מערכות חימום או קירור- הופכים הריחות הרעים למטרד רציני.
מעבר לריח הרע, שהינו מטריד בפני עצמו, לזיהומי האוויר השונים בבית יש השלכות שליליות מאוד על בריאותנו- למעשה, מחקרים שונים מראים כי האוויר שאנו נושמים בבית עלול להיות מזוהם פי כמה וכמה מהאוויר שאנחנו נושמים בחוץ. הזיהום עלול להביא לכדי בעיות בריאותיות שונות, כגון מחלות נשימה, אלרגיות והרגשה רעה כללית.
ישנן שלל דרכים לנטרל את הריחות הללו ולגרום לבית להדיף ריח נעים יותר, ואחת מן השיטות היעילות ביותר היא לעשות שימוש במטהר אוויר.

כיצד פועל מטהר אוויר?

מטהר האוויר נועד להלחם בזיהומי אוויר שונים ברחבי הבית, ולהפוך את האוויר שאנו נושמים לנקי ואיכותי הרבה יותר. פעולתו של המטהר מבוססת על מנגנון שאיבה ופליטה- המכשיר שואב את האוויר המזוהם המצוי בבית, מעביר אותו דרך מספר מערכות לטיהור ולסינון, ומחזיר אוויר נקי וטוב יותר לנשימה.
את ההבדל ניתן להרגיש מייד, אם כי האנשים שירגישו ראשונים בפעולת המטהר הם אנשים אשר סובלים מאלרגיות ומבעיות נשימה.
קיימים סוגים שונים של מטהרי אוויר, אשר עושים שימוש בטכנולוגיות שונות. כאשר בוחרים את מטהר האוויר, יש להתאים אותו לצורך, לכמות האוויר שיש לסנן, לתחזוקה הנדרשת ועוד. יש סוגים יעודיים של מסנני אוויר אשר יכולים להתאים לחללים גדולים שנוטים לזיהומי אוויר משמעותיים, כמו למשל מעבדות ומפעלים. מנגד, ניתן למצוא גם מטהרי אוויר קטנים ופשוטים יותר, שבדרך כלל עובדים באמצעות עקרון פעולה מכני, אשר יכולים להתאים למשרדים קטנים או לבתים פרטיים.

יש לציין כי במקרה וחיה בבית חיית מחמד, ניתן לרכוש מטהר אוויר ספציפי אשר יכול לסנן את המיקרואורגניזמים שמקורם בחיה. בנוסף, ניתן למצוא גם מטהרי אוויר שמטרתם היא, בין השאר, ניטרול ריח של סיגריות בבתים בהם חיים מעשנים.